Evenemang

Församlingsförbundet samarbetar med församlingar i Borgå stift och andra aktörer kring kulturella projekt och satsningar. Vi vill samverka till en positiv dialog mellan kultur och kyrka.

Aktuella projekt:

Uppdateras

Församlingsförbundet arrangerar intressanta och trevliga resor – välkommen med!

Vi försöker välja resmål som är intressanta och erbjuder ett mångsidigt och varierande program. Vi bor bekvämt och äter gott. Gemenskapen är också viktig, det finns tid att umgås med nya och gamla vänner. Svenskspråkiga reseledare och lokalguider (där det finns) är en självklarhet. Kom med på våra resor i trygg finlandssvensk regi!

Aktuella resor:

RESA FÖR UNGDOMAR OCH UNGA VUXNA TILL TAIZÉ 27.7–4.8.2024

Varje år besöker tusentals unga vuxna och ungdomar kommuniteten i Taizé. Att komma till Taizé är ett sätt att få lite avstånd till sitt vardagsliv, att träffa nya människor, att uppleva nya saker, att diskutera med andra och att söka sin väg i livet. I Taizé möter du människor från hela världen, du får leva enkelt en vecka och delta i kommunitetens liv. Vi stannar också en dag i Paris för att hinna med lite sevärdheter.

Resan är tänkt för 18–29 åringar som vill uppleva Taizé.

Resan kostar 550 euro. I priset ingår resor, boende och mat under vistelsen i Taizé, samt en dag i Paris. Anmäl dig senast 30.4.2024 (hör gärna av dig redan tidigare om du är intresserad av att komma med) till kontakt@forsamlingsforbundet.fi.

Kontaktperson är Ina Laakso, ina.laakso@forsamlingsforbundet.fi, 050-412 1499, hör av dig om du vill veta mera. Kolla också www.taize.fr.