Frivillig & förtroendevald

Är du frivillig eller förtroendevald inom kyrkan? Du gör en jätte viktigt insats! Församlingsförbundet erbjuder träffar, utbildning, stöd och inspiration för frivilliga och förtroendevalda. Inom ramen för nätverket LekmannaAkademin samarbetar vi kring skräddarsydda utbildningspaket kring frivillighet för församlingar och andra grupper.

Kommande evenemang:

Inspirationsdag för församlingens förtroendevalda

F Ö R T R O E N D E F O R U M 27.4.2024

Välkommen med på båten till Tallinn lördagen den 27 april för att tillsammans diskutera församling och kyrka från ett förtroendeperspektiv. Genom tankeväckande inledningar, aktuella diskussioner och gemenskap får du som förtroendevald söka nya idéer och inspiration till din uppgift.

Som talare fungerar Stefan Myrskog, ledande sakkunnig på Kyrkans central för det svenska arbetet (KCSA). Vi talar om kyrkan och de unga – hur och var finns mötesplatserna mellan de unga och kyrkan idag? Hur skapar vi utrymme och förutsättningar för nya generationer att hitta sin plats i kyrkan?

09.45 Samling i Viking Lines terminal på Skatudden, Helsingfors

10.30 Viking XPRS avgår Kaffe & smörgås på konferens-däcket, inledning

11.00 De ungas kyrka – Stefan Myrskog

12.00 Diskussioner i mindre grupper

13.00 Ankomst till Tallinn

13.30 Besök i svenska St. Mikaels kyrkan & lite tid att vandra på stan

16.30 Tid att gå ombord

17.00 Viking XPRS avgår mot Helsingfors, middag på Bistro Buffé och tid för fria samtal

19.30 Båten tillbaka i Helsingfors

Deltagaravgiften för dagen är 75 € per person och innehåller resan, program, kaffe med smörgås och middag. Hör av dig till din församling om sponsorering av deltagaravgiften.

Anmälningar per e-post till: kontakt@forsamlingsforbundet.fi senast 26.3.2024.

Vid anmälan behöver vi namn, e-postadress, telefon, födelsedatum och eventuella specialdieter. Begränsat antal platser.

Mera information fås av verksamhetskoordinator Ina, ina.laakso@forsamlingsforbundet.fi, tel. 050 412 1499.